Februari  2023
Home Nieuws Agenda MaandOverzicht Praktisch Achtergrond
Jaar 2017 Jaar 2018 Jaar 2019 Jaar 2020 Jaar 2021 Jaar 2022 Jaar 2023
Januari 2023
Februari 2023
Maart 2023
Mei 2023

Overzicht Griekse Muziek in Februari 2023

Alle evenementen afdrukken

Enkel dit evenement afdrukken

Merem Ensemble

Met "Greek Trad-Jazz"

De leden van het "Merem" ensemble ontmoetten elkaar aan de Codarts universiteit in Rotterdam, en dat staat eigenlijk op zich al garant voor kwaliteit.

Op hun programma hebben ze allerlei liedjes staan, de meeste met een Griekse insteek. Ze putten uit de "traditionele" bronnen - maar in Griekenland kan zo'n vlag allerlei ladingen dekken, van dorpsmuziek tot rembetika en nog veel meer.

Daar voegen ze wat meer recente composities aan toe ("die bij ons aangewaaid kwamen met de noord- en zuidenwinden", zeggen ze zelf), en het geheel brengen ze op smaak met wat invloeden uit jazz en andere stijlen. Uiteraard is er ook veel ruimte voor improvisatie.

Bij de namen van de muzikanten zijn er verschillende "oude" bekenden:

  • Vanessa Kourtesi : zang
  • Yiannis Vagianos : contrabas
  • Dimitra Metzaki : outi
  • Ektoras Remsak : percussie
  • Yorgos Bereris : piano

Nog maar pas in november 2021 kwamen ze in die zelfde samenstelling naar Brussel, maar dan als het "KouVa MeRemBe" ensemble, en de aandachtige lezer kan dan zelf wel ontcijferen waar ze die naam vandaan gehaald hebben.

Hun optredens in Brussel en Gent, in januari 2022 , was bij ons weten de eerste keer dat ze onder hun nieuwe naam "Merem" naar buiten kwamen. In de zomer van dit zelfde jaar waren ze ook in Rotterdam, maar dat optreden konden wij niet tijdig meer bij ons op de site krijgen. Het zal allicht niet daarom zijn dat ze in november 2022 opnieuw in de Matrix gevraagd werden, maar het is wel goed dat we u nu u iets kunnen vertellen over hun eerste "echte" single.

Die heet "Yiasemi" (Γιασεμί, Jasmijn) en het is meteen ook een mooie ilustratie van hun aanpak. Vanessa Kourtesi schreef de muziek, waarin ze inderdaad een heleboel verschillende invloeden verwerkte. De tekst van het liedje is eveneens van haar zelf, maar ook hier heeft ze er een "extern" element aan toegevoegd: één strofe komt namelijk uit de tekst van een traditioneel liedje, "Manes tis avgis" (Μανές της αυγής, Manés van de dageraad). Het is afkomstig uit Klein-Azië, waarschijnlijk zelfs uit Smyrna, en het werd voor het eerst op plaat gezet door Antonis Dalgás in 1931.

Deze single is alleszins een mooi visitekaartje geworden - voor zover deze mensen nog zo'n introductie nodig hebben.

Tussen haakjes: vóór het concert in Brussel, meer bepaald van 11u tot 16u, geeft Vanessa Kourtes nog een aflevering van haar reeks workshops onder de titel "Voices of Rebetiko". We schreven daar al over toen de reeks in oktober 2022 van start ging, maar we waren niet van plan om elke aflevering apart op te nemen (ook al kan er apart ingeschreven worden). Dat neemt niet weg dat we het hier toch wel willen vermelden. Belangstellenden vinden alle info op de website van de Art Base (zie onder).

Praktische gegevens
Donderdag 23 februari, 20u45, Mezrab, Veemkade 576, 1019 BL Amsterdam (NL)

Tickets: € 10 in voorverkoop, € 12,50 aan de kassa.

Meer info en reserveren : https://mezrab.nl .

Een computer-gegenereerde routeplanning is beschikbaar. (opent in nieuw venster)

 
Zaterdag 25 februari, 20u00, Art Base, Zandstraat (Rue des Sables) 29, 1000 Brussel (B)

Tickets: € 15,- (normaal tarief), € 10,- (reductietarief voor werklozen en studenten).

Meer informatie en reserveringen: http://www.art-base.be .

Een computer-gegenereerde routeplanning is beschikbaar. (opent in nieuw venster)

 
 

Op de site sinds: 21/11/2022

Terug naar het begin van deze pagina.


Enkel dit evenement afdrukken

Cabaretiko Rebetiko

Nogal wat ensembles komen en gaan, maar het Brusselse rembetika -groepje "Cabaretiko" blijft nu toch al lang bestaan.

Dat is in een notendop het verhaal van deze gevestigde waarde binnen het Griekse muzieklandschap, niet alleen in Brussel maar ook daarbuiten.

Het ensemble met die naam ontstond ergens in 2014 of 2015. Ze verschenen voor het eerst op deze site in het kader van het "Nous sommes Grecs" festival. In april 2015 was er daar een namiddag met als thema "Greeks in Belgium". Het - toen - kersverse "Cabaretiko" was één van de drie groepjes die er een rembetika programma voorstelde.

Maar de voorgeschiedenis van "Cabaretiko" gaat nog veel verder terug dan dat. Het ensemble werd immers gevormd rond de zangeres Maria Spyróglou , die voordien bij Vinylio zong, en nog eerder bij de voorganger daarvan, die "Laos kai Kolonaki" heette en die in mei 2009 van wal stak. De afzonderlijke leden van al die groepjes speelden zelfs al eerder in restaurants en dergelijke.

Het repertoire van "Vinylio" bevatte veel liedjes uit de Piraeus-traditie, die zoals bekend nogal rauw klinkt. Bij "Cabaretiko" verschoof de klemtoon naar de meer westers getinte varianten, waarin de bijzondere stem van Maria Spyroglou (nog) beter tot haar recht kwam.

Ze begonnen als trio, met de obligate samenstelling van zang, bouzouki en gitaar, maar ergens in het begin van 2018 ruilden ze die bouzouki in voor een tweede gitaar.

Die werd bediend door Nikos Prosilias , Eigenlijk is hij klassieke gitarist van opleiding, maar hij speelt ook andere genres met evenveel gemak. Hij is ook nog perfectionist, en voor zijn "job" bij Cabaretiko vond hij zo meteen geen geschikte gitaar, dus bouwde hij die gewoon zelf.

Hij zorgde ook nog op een andere manier voor vernieuwing. Hij haalde een klarinettist en een pianiste mee aan boord, en hij maakte arrangementen op maat van deze bezetting. Het resultaat was een verrassend fris aandoende klank, die ze voor de eerste keer aan het publiek kwamen voorstellen in juni 2018 . Dat maakte dat we er op onze januari 2019 maandpagina uitgebreid aandacht konden aan besteden. Toen gaf "Cabaretiko" namelijk een tweede concert met hun nieuwe sound. Het nieuws had inmiddels al wel de ronde gedaan in Brussel en omgeving, en de zaal zat afgeladen vol. Na afloop kregen ze net geen staande ovatie.

Dan werd het weer even stil, tot er in november 2020 opnieuw een optreden op touw gezet werd. Dat ging niet door - om de bekende redenen - maar er was wel iets dat opviel in de aankondiging: Nikos Prosilias had zijn gitaar namelijk ingewisseld voor ... een bouzouki. Daarmee waren ze weer terug bij het klassieke trio zang - bouzouki - gitaar. De twee anderen waren natuurlijk Maria Spyroglou zelf, plus Christos Sarantidis, de gitarist die mee aan de wieg van Cabaretiko had gestaan.

Die mix van continuïteit en variatie vinden we ook terug in de huidige bezetting. Ze zijn nu opnieuw met z'n vijven. Areti Prosilia is er weer bij met haar piano, maar de klarinet werd vervangen door een accordeon.

Voor dit optreden wordt Cabaretiko inderdaad aangekondigd als:

  • Maria Spyroglou : zang
  • Christos Sarantidis : gitaar
  • Nikos Prosilias : bouzouki
  • Areti Prosilia : piano
  • Yorgos Babanis : accordeon

De enige "nieuwkomer" in het lijstje is de accordeonist Yorgos Babanis (Γιώργος Μπαμπάνης), maar dat is relatief want hij was al een paar keer in de Lage Landen te horen. In januari 2022 speelde hij mee in een "Tribute to Theodorakis & Hadjidakis" met o.a. Nefeli Fasouli en Nikos Prosilias, en in oktober 2022 was hij lid van het "Trikki Trio" dat een programma bracht rond "Les grandes dames de Vasilis Tsitsanis", met Nikos Prosilias als "special guest" van het Trio.

Dit vijftal is dus meer dan voldoende op elkaar ingespeeld om een goed resultaat neer te kunnen zetten, en ze kennen het terrein trouwens ook als hun broekzak.

Praktische gegevens
Zaterdag 11 februari, 20u00, Art Base, Zandstraat (Rue des Sables) 29, 1000 Brussel (B)

Tickets: € 15,- (normaal tarief), € 10,- (reductietarief voor werklozen en studenten).

Meer informatie en reserveringen: http://www.art-base.be .

Een computer-gegenereerde routeplanning is beschikbaar. (opent in nieuw venster)

 
 

Op de site sinds: 21/11/2022

Terug naar het begin van deze pagina.


Enkel dit evenement afdrukken

Kosmokrators Rebetiko Group

Over de "Kosmokrators" is (bijna) alles al gezegd en geschreven, onder meer door ons op onze maart 2017 maandpagina .

Daar leest u bijvoorbeeld dat ze al in de zomer van 2016 enige deining veroorzaakten in Griekenland, waar ze hun eerste cd "Frenetika" mochten gaan voorstellen. Die kreeg toen heel wat aandacht in de Griekse media, en dat was niet in de laatste plaats te danken aan hun repertoire, dat bestaat uit bekende liedjes uit de rembetika , waarop ze dan zelfgeschreven teksten hebben gemonteerd in het Nederlands, Frans of Engels.

Zelf omschrijven ze dat zo:

De vertalingen blijven dicht bij het origineel, en behouden het authentieke harde en ondergrondse karakter. Het thema bij uitstek is de wereld van de manges, de taaie muzikanten, stoere binken en hasjrokers uit Athene en Piraeus. Steeds gaat het om doorgewinterde teksten, soms aangepast aan het hier en nu, soms hard, soms teder, maar altijd voorzien van een flinke dosis humor.

Zoals bekend wil de bezetting van de Kosmokrators nogal eens wijzigen. Zoals elke goede kok richten ook zij zich naar het aanbod van het moment. De harde kern is lange tijd dezelfde gebleven, en die wordt aangevuld met andere goede muzikanten, in functie van hun beschikbaarheid.

Eén van die goede muziekanten is Stratos Stabourlos (bekend als bouzouki-speler van het duo "I Ellines"). Hij speelt regelmatig mee als vierde "Kosmokrator", maar enkel als hij vrij is. We weten nog niet of hij er deze keer bij zal zijn of niet (stand 22.11.2022).

Voor dit concert worden de "Kosmokrators" alvast als volgt aangekondigd:

  • Frans De Clercq : zang en bouzouki
  • Karsten De Vilder : zang en gitaar
  • Dimi Dumo : zang en percussie
Praktische gegevens
Vrijdag 3 februari, 20u00, Art Base, Zandstraat (Rue des Sables) 29, 1000 Brussel (B)

Tickets: € 15,- (normaal tarief), € 10,- (reductietarief voor werklozen en studenten < 26j).

Meer informatie en reserveringen: http://www.art-base.be .

Een computer-gegenereerde routeplanning is beschikbaar. (opent in nieuw venster)

&nbsp;
 

Op de site sinds: 22/11/2022

Terug naar het begin van deze pagina.


Enkel dit evenement afdrukken

Panos Gourgiotis & Giouli

"There is no end… 15 (+1) years"

De titel van dit concert, "There is no end… 15 (+1) years", heeft niets te maken met een minimumleeftijd om er naartoe te mogen of zo.

De reden is gewoon dat het vorig jaar, in 2022, precies vijftien jaar geleden was dat de stem van Panos Gourgiotis (Πάνος Γουργιώτης) voor het eerst op een cd werd ingeblikt. Dat was in 2007, nadat hij had deelgenomen aan het "Festival Tragoudiou" in Thessaloniki.

Doe daar eentje bij, want we zijn tenslotte al 2023, en "there is no end" want Panos Gourgiotis (°Athene 1984) is inderdaad nog niet van plan om er mee op te houden.

Hij komt nu naar de Art Base om een soort van tussentijdse balans op te maken. Het programma bestaat uit liedjes van hemzelf, zowel van zijn eigen cd's als van andere artiesten die zijn werk zongen. Het geheel wordt op smaak gebracht met wat onuitgegeven werk van hem.

Zijn mede-dader is Yuli Asimakopoúlou (Γιούλη Ασημακοπούλου), oftewel gewoon "Giouli" voor de vrienden.

En dat zijn er veel, want ze zijn al lang geen onbekenden meer, niet in Griekenland en al evenmin in Brussel. Panos Gourgiotis pendelt trouwens al sinds 2009 heen en weer tussen Athene en Brussel, en hij stond al ettelijke keren op het podium van de Art Base. Dat is voor ons wel gemakkelijk, want we kunnen gewoon doorverwijzen naar onze vorige artikeltjes over hem. Dat op onze februari 2019 maandpagina is dan een goed begin, want ook toen al trad hij samen op met zangeres Yuli Asimakopoúlou. Voor die gelegenheid schreven we een korte bio van allebei. Als u die even doorleest, dan weet u alles over hen wat u moet weten.

Dan rest alleen nog de vraag hoe zijn muziek zoal klinkt. Daarvoor kunt u het beste terecht op zijn eigen website http://www.panosgourgiotis.com/en .

Praktische gegevens
Zondag 12 februari, 20u00, Art Base, Zandstraat (Rue des Sables) 29, 1000 Brussel (B)

Tickets: € 15,- (normaal tarief), € 10,- (reductietarief voor werklozen en studenten < 26 j.).

Meer informatie en reserveringen: https://www.art-base.be .

Een computer-gegenereerde routeplanning is beschikbaar. (opent in nieuw venster)

&nbsp;
 

Op de site sinds: 10/01/2023

Terug naar het begin van deze pagina.


Enkel dit evenement afdrukken

Polis Efraimidis en Natasa Tsakiridou

Pontische muziek op het FOTM festival

De achtste editie van het "Fiddlers on the Move" festival brengt ook dit jaar weer een heleboel violisten vanuit heel Europa naar Gent. Vijf dagen lang zijn er workshops en concerten, allemaal rond het thema "viool".

Dit jaar is er één vreemde eend in de bijt: de kementzes oftewel de Pontische lyra. Nu ja, zo "vreemd" is ze toch ook weer niet, het is tenslotte een vedel.

De fiddler in dit geval is Polis Efraimidis, voor het concert bijgestaan door zangeres Natasa Tsakiridou.

De "officiële" bio van Polis Efraimidis verklapt dat hij geboren werd in Erevan (Armenië) maar dat hij opgroeide in een klein dorpje in de buurt van Thessaloniki. Dat klinkt erg "internationaal", maar eigenlijk verhuisde hij (en zijn familie) "gewoon" van de ene Pontische gemeenschap naar de andere.

Zoals bekend is de Pontos de naam van het gebied aan de zuidelijke oever van de Zwarte Zee, in het noorden van het huidige Turkije. Het was duizenden jaren lang bewoond door afstammelingen van Griekse kolonisten uit de Oudheid - tot ook zij daar weg moesten, in de nasleep van de Megali Katastrofi en de "bevolkingsuitwisseling" die geregeld werd door het Verdrag van Lausanne (1923).

De meesten van hen vluchtten naar Griekenland, maar een aantal gingen de andere kant op en belandden op die manier in Oekraïne, Rusland, Georgië, ... en dus ook Armenië. Meestal was dat omdat ze daar terecht konden bij familie of vrienden, want ook in die regio hadden zich al eeuwenlang vele Grieken gevestigd, onder hen heel wat Pontiërs. Na de instorting van de Sowjet-Unie in 1991 emigreerden er velen van daaruit naar het Westen, ook weer vooral naar Griekenland. Iets dergelijks is er dan misschien gebeurd met de familie Efraimidis.

In elk geval is Polis Efraimidis een geboren en getogen Pontiër, en hij werd bovendien ook nog geboren in een muzikale familie, dus hij kreeg de Pontische muziek met de moedermelk mee binnen - zoals dat dan heet. En niet alleen de muziek, maar ook de hele cultuur.

Die cultuur is het resultaat van al die millennia dat ze eigenlijk afgesneden was van haar Griekse roots uit de Oudheid, waardoor ze zich zelfstandig ontwikkelde. De Pontische taal bijvoorbeeld is officieel een dialect van het Grieks, maar iemand met een kennis van Nieuw-Grieks staat toch met de mond vol tanden. Beide talen gaan uiteraard terug op het Oud-Grieks, maar ze hebben elk een afzonderlijk parcours gereden, zonder veel wederzijdse invloeden. En ook de Pontische cultuur is dus heel erg typisch, anders dan anders om het zo te zeggen.

Het is misschien omdat de Pontiërs zo brutaal afgesneden werden van hun roots dat ze al snel gingen beseffen dat hun cultureel erfgoed erg waardevol was, en dat ze dus erg hun best deden (en doen) om dat in stand te houden. Uiteraard moeten ook zij opboksen tegen de pletwals van de moderne mono-cultuur, en bijvoorbeeld de taal staat onder zware druk. Maar anderzijds is er overal, waar enkele Pontiërs bij elkaar wonen, toch wel een Pontische vereniging waar de cultuur, de dansen en de muziek aangeleerd worden. Vroeger gebeurde dat in de dorpen, van generatie op generatie, maar nu pakken ze het wat meer georganiseerd aan.

Het is ook op die manier dat Polis Efraimidis de kementzes leerde spelen. De lessen waren inderdaad georganiseerd door de plaatselijke Pontische vereniging. Hij was toen veertien en had al zes jaar klassieke gitaarles achter de kiezen. Met zijn kennis van muziektheorie - en vooral door het technisch inzicht dat daarmee gepaard gaat - vond hij ook vlot zijn weg in de Pontische muziek, niet alleen als lyraris maar ook als zanger. Hij begon al snel met optredens, eerst op de plaatselijke feesten, maar amper enkele jaren later speelde hij al in de grote Pontische clubs in Thessaloniki. Niet slecht voor een jongeman van amper 21. Van daar ging het snel verder: hij werd gevraagd door Pontische gemeenschappen in het buitenland, vooral in Duitsland maar ook in Zwitserland, Cyprus en elders.

Bij ons weten is het de eerste keer dat hij naar België komt, en dat is dan te danken aan Wouter Vandenabeele, zoals bekend de drijvende kracht achter het "Fiddlers on the Move" festival (en nog veel meer).

In de zomer van 2022 trok hij met enkele geestesgenoten doorheen Zuid-Europa, op zoek naar melancholie in de muziek van de plaatselijke culturen. Op die manier kwam hij ook in Thessaloniki terecht, waar hij dan Polis Efraimidis ontmoette, en de rest is geschiedenis.

Een deel van die geschiedenis is de zangeres Natasa Tsakiridou.

Wouter Vandenabeele en zijn compagnons waren niet de eersten die haar opmerkten, maar daarvoor moeten we tien jaar terug in de geschiedenis. Dat brengt ons naar 2013, eveneens naar een Pontische club in Thessaloniki. Dergelijke clubs zijn - behalve in de zomermaanden - elk weekend open, en er is altijd live muziek, doorgaans van een vast ensemble. Dat moet dan wel goed zijn, anders trekt het geen publiek, en dan krijgt het natuurlijk geen podium. Maar goed: in 2013 zat daar dus de Pontische zanger en lyra-speler Kostas Siamidis (°1960). Hij is misschien niet wereldberoemd, maar hij heeft toch wel een stevige reputatie (anders zat hij daar niet op het podium) en hij was toen ook al meer dan dertig jaar professioneel muzikant.

Die avond in 2013 verliep op het eerste zicht zoals alle andere avonden: het publiek genoot van de muziek en zongt mee met de liedjes die ze kennen - bijna allemaal dus. Maar Kostas Siamidis hoorde ineens een vrouwenstem die zijn aandacht trok omdat ze zo helder en zuiver was. Ongeacht wat hij speelde, de stem volgde feilloos, melodieus en trefzeker.

Hij zocht waar die stem vandaan kwam en vond ... Natasa Tsakiridou (maar dat had u al lang geraden natuurlijk). Na afloop ging hij met haar praten en op het einde van het gesprek stelde hij haar voor om de rest van het seizoen samen met hem op te treden.

Zij was lichtjes overdonderd, wegens totaal onverwacht, en ze aarzelde dus, ook omdat de Pontische muziek eigenlijk vooral een mannenzaak is. Uiteindelijk stemde ze toe, vooral omdat ze enorm veel respect had voor Kostas Siamidis. Ze zong dus elk weekend met hem mee in die club, maar nu dus vanaf het podium.

Later sloot ze zich nog aan bij enkele ander ensembles die Pontische muziek brengen. Toch blijft ze tien jaar later nog altijd de uitzondering die de regel bevestigt dat Pontische zangers allemaal mannen zijn. Ze is dan wel niet de enige uitzondering, maar het mochten er naar haar gevoel toch wel een ietsje meer zijn.

Het is niet daarom dat ze ook nog andere dingen zingt, zoals Thracische traditionele muziek en liedjes van het Café Aman. Ze werd (in 1990) geboren in Thessaloniki, als dochter van een Pontische vader en een moeder met roots in Macedonië en Thracië. Haar ouders waren dan wel geen muzikanten, maar ze hielden van muziek en het meisje groeide op met de klanken van allerlei cassettes die in die tijd populair waren. Daar was ook veel Pontische muziek bij. Zelfs spreekt ze de taal niet (haar vader kent ze ook niet meer) maar ze verstaat ze wel, en in elk geval probeert ze de tekst van de liedjes te begrijpen. Ze zingt al actief vanaf haar zeventiende, maar dan wel in een koor, of gewoon als lid van het publiek op feesten en dergelijke. Ze zong dus allerlei verschillende dingen, en het was duidelijk dat ze in de muziek zou verder gaan, maar gaandeweg begreep ze wel dat de Pontische liedjes haar toch het best liggen van allemaal.

Dat neemt niet weg dat haar belangstelling veel breder is dan dat, en ze zingt ook in een paar andere ensembles. Daar heeft ze ook een stevige basis voor. Ze studeerde traditionele (Griekse) muziek aan de universiteit van Thessaloniki, en later ging ze in het kader van het Erasmus-programma naar de Eke Universiteit in Izmir (Turkije), waar ze cursussen Turkse traditionele muziek en kaval volgde. Ze studeerde ook nog zangtechnieken bij Spyros Sakkas . Geen wonder dus dat ze "in het oor" viel van een oude rot in het vak als Kostas Siamidis - en van een kenner als Wouter Vandenabeele.

Praktische gegevens
Donderdag 23 februari, 20u30, Bij' De Vieze Gasten, Haspelstraat 31, 9000 Gent (B)

Tickets: € 12 (€ 6 met korting of € 2 voor houders van een UiTPAS met kansentarief).

Let op: dit is een dubbelconcert . Vóór de pauze hoort u "Cromática", en dat is "een is flamencovoorstelling rond de wisselwerking van klank, kleur en onze emoties".

Meer informatie en reserveren : https://www.deviezegasten.org . Telefoon: 09 237 04 07 .

Een computer-gegenereerde routeplanning is beschikbaar. (opent in nieuw venster)

&nbsp;
 

Op de site sinds: 23/01/2023

Terug naar het begin van deze pagina.


Enkel dit evenement afdrukken

Workshop Pontische muziek

Met Polis Efraimidis i.h.k.v. FOTM

Zanger en lyraris Polis Efraimidis speelt niet alleen een concert met Pontische muziek op de achtste editie van het "Fiddlers on the Move" festival in Gent (zie hoger op deze pagina), hij is ook één van de vijftien docenten die daar een workshop komen geven.

Hij geeft zijn workshop zelfs twee keer, zie onder.

De titel van deze workshops is "Pontic Greek Music" en ze richten zich tot "fiddlers with intermediate instrument skills", aldus de website van het festival.

Meer details geven ze niet, maar zoals bekend is Wouter Vandenabeele de drijvende kracht achter FOTM en die weet echt wel wat hij doet. En anders is er nog altijd de contactpagina op hun website waar belangstellenden terecht kunnen met gerichte vragen.

Polis Efraimidis van zijn kant beschikt alleszins over een ietsje meer dan "intermediate skills" als het op lesgeven aankomt: hij heeft een jarenlange ervaring met het aanleren van Pontische lyra, en dat aan verschillende conservatoria en muziekscholen.

Elke workshop begint om 10u. Er is een lunchpauze van 12u30 tot 14u en het einde is voorzien om 17u.

Praktische gegevens
Zaterdag 25 februari, 10u00, De Centrale, Kraankindersstraat 2 (Ingang Ham 72), 9000 Gent (B)

Deelnameprijs: € 30 (of € 6 voor houders van een Uitpas met kansentarief).

Dat is voor deelname aan één workshop. Ook tickets voor het concert zijn apart te boeken.

Er is wel een "all in" ticket, dat kost € 120 (of € 24) en het geeft toegang tot alle workshops en tot alle concerten in De Centrale en "Bij De Vieze Gasten".

Meer info en voorverkoop: https://www.fotm.be .

Een computer-gegenereerde routeplanning is beschikbaar. (opent in nieuw venster)

&nbsp;
Zondag 26 februari, 10u00, De Centrale, Kraankindersstraat 2 (Ingang Ham 72), 9000 Gent (B)

Deelnameprijs: € 30 (of € 6 voor houders van een Uitpas met kansentarief).

Dat is voor deelname aan één workshop. Ook tickets voor het concert zijn apart te boeken.

Er is wel een "all in" ticket, dat kost € 120 (of € 24) en het geeft toegang tot alle workshops en tot alle concerten in De Centrale en "Bij De Vieze Gasten".

Meer info en voorverkoop: https://www.fotm.be .

Een computer-gegenereerde routeplanning is beschikbaar. (opent in nieuw venster)

&nbsp;
 

Op de site sinds: 24/01/2023

Terug naar het begin van deze pagina.


Valid XHTML 1.0 Strict!

[Home]  [Nieuws]  [Agenda]  [Overzicht]  [Praktisch]  [Achtergrond]

Please contact our Webmaster with questions or comments.